dinsdag 13 juni 2017

Casual Friday no. 80

No. 80

Als je nummers grijs zou kunnen draaien op Spotify, dan heb ik dat gedaan met de muziek van Eivøreen zangeres en songwriter afkomstig van de Faeröer eilanden. Ik ontdekte haar muziek een tijdje terug en ben er helemaal verliefd op. Hier één van mijn favoriete nummers; "Silvitni":

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

English: If one could play the life out of a song on Spotify, I would've done that with Eivør'music, she's a singer and songwriter from the Faeroe islands. I discovered her music a while back, and I'm totally in love with it ever since. Here's one of my favorite songs, "Silvitni":


Op een dag draaide ik me naar mijn oudste broer Jasper, groot liefhebber van muziek én de Faeröer eilanden, en vertelde hem over die prachtige muziek die ik als een gek op repeat heb staan de hele dag (sorry buren). Jasper knikte. "Ah ja, Eivør, die ken ik. We hebben vegetarisch voor haar familie gekookt."

... Wat.

 Ik was nog bezig mijn mond dicht te takelen, terwijl mijn broer doodleuk verder ging, "Ze komt binnenkort naar Nederland, wist je dat? We willen haar uitnodigen voor een huiskamerconcert bij ons thuis omdat we niet bij haar concert kunnen zijn."

Nou.

Daar sta je dan opeens, in de huiskamer van je broer, met op nog geen twee meter afstand één van je grootste idolen. Onwerkelijk, maar zo zó gaaf.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

English: One day, I turned to my oldest brother Jasper, who's a big music and Faeroe islands enthusiast, and told him about this gorgeous music that I play over and over again (sorry neighbors). "Ah yes, Eivør, I know her. We made her family a vegetarian meal."

... What.

While I was still attempting to close my mouth, he continued, "Did you know she's coming to the Netherlands soon? We'd like to invite her over for a concert in our living room because we can't go to her concert."

Well.

All of a sudden there you are, standing in your brother's living room, no more than two meters separated from one of your biggest idols. Unreal, but so very awesome.


Muziek is voor mij enorm belangrijk, vooral als ik werk. Het beïnvloed alles wat ik doe. Eivør heeft mij meerdere keren op een heel diep niveau geïnspireerd en geraakt, dus besloot ik voor haar een portretje te maken en het persoonlijk (!) te overhandigen. Zo'n kans krijg je niet vaak!

Bedankt Eivør + geweldige band, wát een ervaring was dit zeg. <3

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


English: Music is of major importance to me, especially when I'm working. It influences everything I do. Eivør has inspired me on a very deep level on many occasions, so I decided to make her a little portrait and hand it over to her personally. Now that's an opportunity you don't get very often!



Thank you Eivør + amazing band, whát an amazing experience. <3