zaterdag 6 februari 2016

Casual Friday no. 25

No. 25

Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van deze vintage kassa uit de jaren 30! Ik zag het op een online veiling en ik wist dat ik hem moest hebben. Uiteraard was ik niet de enige, maar tot mijn grote opluchting won ik de veiling en staat hij nu te pronken in mijn werkkamer. :) Ik heb altijd iets gehad met ouderwetse (kruideniers)winkeltjes en de desbetreffende inrichting. Een antieke kassa is één van die dingen die me ongelofelijk blij kunnen maken. En deze was helemaal mijn kleur, EN hij werkt nog steeds! Het zegt zelfs nog steeds *ka-ching!*, hoe cool is dat?? Het voelt alsof deze kassa een nieuwe stap is naar mijn droom om een eigen winkel te hebben. Het is bijna een symbool voor me geworden; een motivator om door te gaan en nooit op te geven. :)
Ik kon me zo voorstellen dat het voor de vorige eigenaar best moeilijk moet zijn geweest om afstand te doen van deze prachtige kassa, dus maakte ik een klein schilderijtje voor haar als aandenken. :)


Since a couple of days, I am the proud owner of this vintage 1930's cash register! I saw it at an auction online, and I just knew I had to have it. Of course, I wasn't the only one, but to my great relief I won the auction and have it now proudly displayed in my office. :) I've always had a thing for old shops and their interiors. An antique cash register is one of those things that can make me unbelievably happy. And this one was my favorite color, AND it still works! It still even says *ka-ching!*, how awesome is that?? :D It feels as if this cash register is one step towards my dream of having a shop of my own. It has almost become a symbol for me, a motivator to keep on going and never give up. :)
I could imagine giving up such a beautiful cash register must've been hard for the previous owner, so I made her a little painting as a keepsake. :)